A minap az egyik bevásárlóközpontban engedtem a csábításnak, és nem hivatkoztam semmi halaszthatatlan teendőre, mikor az egyik sminkcég promólányai megállítottak. A lány elmondta, hogy sminktanácsadásra szeretnének meghívni, kipróbálhatom a termékeiket, stb, stb.

Kedvcsinálónak felülhettem azonnal a filmforgatásokon használt összecsukható székekhez hasonlatos kakasülőre és a sminkes lány kezelésbe vett. Kaptam egy klassz partisminket 10 perc alatt, ami pont jól jött, mert tényleg egy szülinapi bulira voltam hivatalos aznap este. Mindezért cserébe meg kellett adnom az elérhetőségemet, hogy megkeressenek a feljebb már említett sminktanácsadás céljából.

Mit veszíthetek, gondoltam, végül is szépen kifestett a lány. A következő héten már hívtak is, és a kíváncsiság hajtott, így nem ráztam le azonnal a telefonálót. A sminkcég központja egy régi polgárházban van, olyan, akár egy palota. Szökőkutak a lépcsőfordulóban, padlótól plafonig tartó modellfotók a falon, vörös szőnyeg a lépcsőn, segítőkész recepciósok, minden, ami kell.

A legelején egy adatlapot kellett kitölteni, amin többek között megkérdezték, hogy foglalkoztam-e valaha sminkeléssel, van-e valamilyen előképzettségem. Beírtam az igazat, hogy nem. Kisvártatva jött egy lány, akivel bementünk az irodájába. Kezében az adatlapommal. Elmesélte a cégtörténetet, mit csinálnak ők ott. Elmondta, hogy milyen tv műsorok és divatbemutatók résztvevőit sminkelik és milyen egyéb referenciájuk van még. Ami fontos, hogy ez a cég nem kereskedelmi forgalomba szánja a termékeit, hanem bizonyos alkalmakkor a saját dolgozóik a saját termékeivel sminkeli a színészeket, modelleket, műsorvezetőket... Végül a lány rátért a lényegre, hogy folyamatosan tartanak sminktanfolyamokat. Megbeszéltük, hogy milyen az órák felépítése és menete, közben én is próbáltam okosakat mondani vagy kérdezni. Erre felcsillant a szeme, és megemlítette, hogy neki pont ilyen emberekre van szüksége a csapatában, és hogy látszik, hogy van tehetségem hozzá és egyebek. Nem mondom jól esett, bár sejtettem, hogy ennek kevés köze lehet az igazsághoz az alapján, amit az adatapomon olvasott (amiből nem derül ki, hogy tehetségem van hozzá), és abból sem szűrnék le ilyen messzemenő következtetéseket, hogy tudok néhány alap dolgot, amivel persze mindenki tisztában van, aki akár egy kicsit is sminkeli magát.

Őszintén szólva, szerintem kevés olyan lány van, akit nem érdekel a sminkelés, hát nyilván én is érdeklődő voltam. De amikor megtudtam a tanfolyam árát, küzdöttem az ájulással. Hát, többszázezer forint!!!! Mondom, micsodaaaaaaaa? Mint amikor a hatoslottó reklám szereplői megtudják, hogy mennyi a főnyeremény összege.

A lány szerint 2 hónap alatt profi sminkes szakembert faragnak bárkiből, aki elvégzi, és akiben látnak fantáziát, munkát is ajánlanak neki. Itt gondoltam bele, hogy mint említette, ők egy profi cég, és kiváló szakemberekkel dolgoznak. Magyarországon csak Budapesten képviseli magát, és az utcai promóció útján bővítik a csapatukat. Magyarul: megállítanak az utcán, elmegyek a központba, elvégzem a tanfolyamot, és akármilyen fakezű is voltam előtte, és még a szemem sem tudtam kihúzni, 2 hónap múlva profi leszek? Miért nem szakiskolákban keresik az embereiket, akinek van tapasztalata, és ez a tanfolyam csak hab lenne a tortán? 

Persze, így is akadhatnak olyan emberekre, akik már dolgoznak ebben a szakmában, és van tehetségük, de azt a mondtatot, hogy bárki lehet profi 2 hónap után, erősnek tartom. Ezért tűnt mindjárt az én "felfedezésem" is kissé hiteltelennek. Aztán ki tudja? Lehet, hogy tényleg sikeres lennék benne, de ezt sosem fogom megtudni.

Megköszöntem a tájékoztatást, búcsúzóul rittyentettek az arcomra egy csodás sminket újra, majd elhagytam az épületet. Nem akarom őket bántani, nem csalók ők, hiszen nem véletlenül tett szert hírnévre ez a cég, de a toborzóakció kicsit sántít nekem. Lehet, hogy csak én vagyok túl kritikus vagy negatív szemléletű, de nekem ez a módszer olyannak tűnik, mintha tűt keresnének a szénakazalban. Ha jó munkaerőt akarnak, miért nem mennek biztosra? Mindenesetre jó tapasztalat volt. Tehát ha valaki szeretne magának egy klassz alkalmi sminket, ne mondjon nemet, mikor megszólítják őt az utcán a sminkelős lányok :)

A bejegyzés trackback címe:

https://globaljucus.blog.hu/api/trackback/id/tr242059475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rikybaba 2010.06.06. 00:52:40

Régebben volt egy cég, aki az utcán szólított le embereket, és hívta el őket egy modellügynökséghez. Ott minden második emberrel közölték, hogy milyen kivételes szépség, pont ilyen embereket keresnek (persze egymásról nem tudtak az áldozatok). A bibi ott volt, hogy ahhoz, hogy valaki elinduljon a fotómodell pályán, kell egy portfólió, amit ők készséggel megcsinálnak, méltányos áron (százezres nagyságrend szintén). Előleget/foglalót/szerződéskötő pénzt persze ott és akkor a helyszínen azonnal kellett fizetni, és ez egy megismételhetetlen, egyszeri alkalom. Ez a cég több néven próbált már így pénzt szedni az emberektől, több per van ellene, (csak mindig nevet változtat a vállalkozás). Szóval nem lennék meglepve, ha újra egy hasonló próbálkozásról lenne szó. Nagyon gyanús...
(Judit egyébként én is el akartam menni ehhez a céghez sminkbemutatóra, szóval köszi, hogy megosztottad velem.)
Minden jót!
süti beállítások módosítása