A lakásom közelében van egy szelektív szemétgyűjtő, ahová mindig kiviszem a szelektíven gyűjthető szemetet, mint műanyagpalack, vagy papírok. Azonban mindig úgy néz ki, mint Nápoly külvárosa a nagy szemétlekarási botrány idején. Azaz úszni lehet a hulladékban. Nem tudom, miért jut embereknek eszébe olyan cuccot lerakni a szelektív kuka mellé, ami nem odavaló. Nem bír olvasni? Azt meg felfogni, hogy a kukába kell beledobni és nem mellé lerakni? Én meg alig bírtam átnyújtózkodni a szeméthalmon, hogy elérjem a kuka száját, hogy ügyesen beledobjam a belevalót.

A másik szívfájdalmam az emberek nejlonzacskó mániája. Rémes, hogy mennyire imádják, pedig sztem rém ronda, nem beszélve arról, hogy elég illúzióromboló, ahogy fújja a szél a fákon fennakadt példányokat. Mint egy modern madárijesztő. Beugrik ilyenkor a Greenpeace-es plakátok rémképe, hogy nejlonba és kipufogógázba burkolva élünk majd a Földön, mint kis amőbák...

Tényleg nem tudom, miért vannak úgy oda az emberek a nejlonszatyorért. Tesco-pénztáros koromban rengetegszer tapasztaltam, hogy a vásárlók nem hoznak magukkal semmit, amibe az árut pakolják, és lelkiismeretfurdalás nélkül pakolják a havi nagybevásárlás után a termékeket inkább 100 miniatűr méretű nejlonszatyorba, minthogy időben gondolkozott volna és hozott volna egy óriástáskát, vagy kosarat vagy bármit, ami jobb a nejlonnál. Arról nem is beszélve, hogy ezek a zacskók nagyon hamar kiszakadnak, nemhiába hívják egyszer használatosnak. Azért megpróbáltam az áruház környezetkímélő táskáit promózni azoknak a vásárlóknak, akik 1000 cuccot vettek de csak retikült hozott magával. Erre azt kaptam vissza, hogy nem akarja a fonott táskára költeni a pénzt, a nejlon ingyen van és ugyan már adjak neki még párat tarcsiba... Nagyon mérges voltam ilyenkor és most is, mikor azt látom, hogy értelmetlenül szedik a vásárlók a nejlonszatyrokat és az áruházból távozva fürtökben lóg rajtuk, úgy néznek ki, mint egy nagy szőlő.

Én személy szerint belegyömöszölök a táskámba egy bevásárlószatyrot, vagy textilszatyrot, ha bevásárolni megyek. A Globalplaza-n olvastam egy cikket, hogy mi mindenbe pakolhatjuk még a bevásárlásunkat: http://globalplaza.hu/hir/fonott-kosar-nejlonszatyor-es-a-kornyezetvedelem

 

A bejegyzés trackback címe:

https://globaljucus.blog.hu/api/trackback/id/tr861978310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agomama · http://agomama.blogspot.com 2010.05.06. 10:00:59

Annyi mindent koppintunk. A papírzasckót miért nem?,
Most már sok helyen olyan pénztár,ahol nem adnak szatyrot,hát nem tolonganak az emberek
Vidéki boltokban viszont 5,-ot kérnek érte
pl.Tesco
Ha másért nem arra jó,hogy legalább adakoznak

Global.Jucus · http://globalplaza.hu 2010.05.12. 01:37:50

Hát ez az, a papírszatyrot is koppinthatnánk! Néhány helyen már láttam, hogy a kenyerespulthoz a nylon mellé papírzacskót is tesznek.
Nem hiszem azonban, hogy az az 5 Ft szatyronként visszafogná az embereket a nejlonláztól... mivel így is legyártanak egy rakás zacskót. Ördögi kör.
süti beállítások módosítása